Balla Geza Rose Cuvee 2013 (Wine Princess)

vineri, 24 aprilie 2015

Acest rose este, probabil, unul dintre acele vinuri care nu va fi niciodata "mainstream" printre consumatorii acestui tip de licoare. Macar eu am o scuza, nu ma dau in vant dupa rose-uri. Nu-mi amintesc sa-l fi vazut vreodata aliniat intr-o degustare de rose-uri, dar poate ma insel.

L-am incercat in urma unei recomandari facute de Berbecutio, si nu am regretat nici o picatura. Dupa umila mea parere si dupa ce mi-a trecut prin fata de pe la noi, pot spune ca acest Cuvee de la Balla Geza este unul dintre cele mai serioase rose-uri autohtone. Si la un pret decent: in jur de 28 lei, achizitionat din Kaufland. Nu am intalnit un rose tipic de vara, sprintar si de dat pe gat pe post de bautura racoritoare. Ba din contra, am avut parte de un vin foarte serios, extrem de precis in exprimare, structurat si cu destul potential in fata. Fructul se exprima cat se poate de natural, fara acele nuante artificiale des intalnite la multe exemplare de acest gen. Corpolenta este peste medie, echilibrul este surprinzator, aciditate taioasa si un final cu radacini minerale intrigante. Sec pana in maduva oaselor, "bone-dry" dupa cum ar spune americanul. Deci o veste cam proasta pentru masele amatoare de rose-uri populare, cu un rest de zahar ceva mai generos.

In concluzie, un rose foarte reusit, de la unul dintre producatorii mei preferati. Sunt curios cum se va prezenta in cativa ani, ceva imi spune ca va castiga in complexitate odata cu trecerea timpului.




0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Copyright © 2010 Vinul si Pasiunea | Layout by Atomic Website Templates | Distributed by: best minimal blogger theme free blog template html codes | best vpn galaxy s2 best vpn l2tp