La Sapata 2014: vinurile rosii la control

marți, 24 februarie 2015

Dupa cum va spuneam la sfarsitul articolului anterior, trebuie sa revin si cu o privire de ansamblu asupra vinurilor rosii din recolta 2014, semnate La Sapata (Crama Delta Dunarii).

Daca Feteasca Neagra este o aparitie relativ recenta in portofoliul amintitului producator, Babeasca Neagra este soiul care a facut oarecare valuri de ceva ani incoace. De la an la an, a devenit din ce in ce mai cizelata si, dupa ce am incercat proba de tanc 2014, pot spune ca potentialul acestui soi este mai mult decat evident. Chiar si stilul Fetestii 2014 mi-a placut; are alura unui Beaujolais clasic, cu fruct pur, proaspat si suculent, o textura light, usor rustica si cu un grad periculos de baubilitate. Aciditatea este la un nivel putin cam prea sus, nefiind integrata foarte bine in corp. In plus, mi-ar fi placut sa detina macar un strop de tanini, pentru a-i imprima un minim de structura. Dar, chiar si asa, imi doresc mai multe fetesti de acest gen. De exemplare baricate, extractive si glicerinoase nu ducem lipsa. Totusi, sa nu uitam ca am avut in fata un vin nefinisat, deci este posibil ca dupa imbuteliere sa avem o varianta mai bine calibrata.


Cireasa de pe tort am lasat-o la final. Babeasca Neagra 2014, asa cum am incercat-o in acest stadiu primar, mi s-a parut ca fiind cea mai reusita de pana acum. Rar mi-a fost dat sa beau un vin atat de abordabil, la o varsta atat de frageda. Daca ar fi sa dau un singur sfat celor de la Delta Dunarii, acesta ar suna cam asa: fratilor, lasati-o fix asa cum este acum! Deja perfect echilibrata, cu fruct rosu pur, concentrat si surprinzator de rafinat, aluzii piperate si florale, aciditate excelenta si chiar un zvac taninos pe final, care da un aer de seriozitate intregului complex. Varianta 2012 este deja depasita in topul preferintelor personale. Din ce am avut ocazia sa incerc pana acum, Babeasca 2014 La Sapata mi se pare cel mai serios exemplar facut in tarisoara asta din soiul respectiv. Si va spun sincer ca nu vad ce ar mai fi de ajustat la ea, totul mi se pare deja mai mult decat armonios. Odata cu inaintarea in varsta a viilor, cred ca vom avea parte de vinuri din ce in ce mai expresive, obtinute din acest soi aflat inca intr-un con de umbra nemeritat.



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Copyright © 2010 Vinul si Pasiunea | Layout by Atomic Website Templates | Distributed by: best minimal blogger theme free blog template html codes | best vpn galaxy s2 best vpn l2tp